Varo liian halpoja hintoja

Verkkokaupoissa on tarjouksia, joskus hyviäkin tarjouksia. Joskus liian hyviä.

Jos verkkokaupan hinnat ovat selvästi edullisemmat kuin saman tuotteen hinnat toisissa verkkokaupoissa, kyseessä on luultavasti huijaus, mutta ei aina. Esimerkiksi jotkut huijauskaupat käyttävät vanhoja verkko-osoitteita, joilla ei ole mitään tekemistä varsinaisen kaupan sisällön kanssa. Tuotelistaukset näyttävät suhteellisen aidoilta, tuotetiedotkin pitänevät paikkansa, mutta kaupan yleiset tiedot ovat ohuita tai olemattomia.

Tuotetiedot ja tuotekuvat on luultavasti kopioitu jostain oleamassa olevasta kaupasta. Kuvat voivat olla aivan hyvät, jopa erinomaiset. Huijauskaupoissa ei luultavasti kuitenkaan ole jaksettu nähdä paljoa vaivaa monipuolisten kaupan ominaisuuksien rakentamiseen. Sivustolta ei välttämättä löydy hyviä kokotaulukoita, tietoa mallin koosta, muiden käyttäjien arvioita, tarkkoja palautusehtoja, maksuehtoja tai muita tietoja.

Usein verkkokaupat kertovat itsestään jotain. Kaupan tarina onkin hyvä tarkistaa. Ja sivustolta pitäisi löytyä tarkat tiedot yrityksestä ja yritys pitäisi vielä olla olemassa. Sen voi googlata ja verrata sitä sivustolla oleviin tietoihin.

Ja jos sinulla ei vielä ole tietoa kaupasta etkä ole sieltä aiemmin tilannut, tee maksu luottokortilla. Koska jos et saa tilaamaasi tuotetta, niin voit aina tehdä reklamaation luottokorttiyhtiöön. Heiltä saat rahasi takaisin, jos verkkokauppa ei niitä sinulle suostu palauttamaan.

Joissakin tapauksissa verkkokauppa voi lähettää sinulle täysin väärän tuotteen. Kun sitten otat heihin yhteyttä, niin he pahoittelevat virhettä ja lupaavat, että saat pitää euron arvoiset aurinkolasit, tai mitä he sitten ovat sinulle lähettäneetkään, ja lupaavat palauttaa rahoista 30 %. Tähän ei tietenkään pidä suostua vaan vaatia kaikkia rahoja takaisin. Jotkin verkkokauppiaat saavat olla hyvinkin sinnikkäitä ja pikkuhiljaa luvata hiukan enemmän rahoista takaisin, mutta alle 100 % palautukseen ei pidä tyytyä. Ne ovat kuitenkin sinun rahojasi eikä verkkokauppiaan. Samoin reklamaatio luottokorttiyhtiöön kannattaa tehdä viimeistään verkkokauppiaalta tulleen toisen vastauksen jälkeen, jos he eivät lupaa 100 % rahoista takaisin. Tästä ei missään nimessä pidä joustaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *